Tuesday, May 5, 2009

Berat Nyer!!

Salam..

huh.. Smalam adelah pngalaman pertama aku.. huhu... Selamer nih sjak aku dok asrama lagi, aku just dgr criter jer dari member2 ttg keadaan biler kene 'hempap dek hantu'..

Jam kul 1.oo pg.. aku sorang2 kat ats katil cuber untuk tdo.. tapi tak dapat gak.. smpai la ke jam 2.00 pagi.. aku menghela nafas panjang memikirkan camner la aku nak tdo nieh.. adusss..

Waktu ak menarik nafas dlm2.. tetiber aku teraser berat giler... argghhh!! aku try untuk pusing ke kiri dan ke kanan.. tapi tak leh.. Aku try la nak bc ayat quran kuat2, tp mulut aku tak leh gerak.. memang tak leh nak bersuara langsung... Samer giler ngan criter yg aku pnah dgr dulu... huh..

Then, aku bc la dlm hati surah2 pilihan, ayat qursi n byk la lg. Lepas aku habis bace beberaper ayat.. Alhamdullillah.. 'benda' tuh agak menghilang.. then lame-kelamaan aku pun ok semula.. hurm.. agak terkezut gak aku.. slama aku tdo kat katil tu, tak der plak kene bender2 cam nih..


Paginyer, aku terpikir.. kalo dari aspek agama, mmg benar la aku kene 'timpa dek hantu'. tapi kalo dari aspek sains.. aper kah xplaination nyer.. hehe.. mayb paralyzed sbb tak ckup oxygen (hypoxia) kot.. ntah lah.. hanya ALLAH yang tahu..
Ok la..

Kepader rerakan.. kalo terjadi bender2 camnih kat korang.. jangan gelabah... bacer lah ayat2 quran yer.. Insya-Allah... sumer nyer akan OK..

Ws.


12 comments:

Jepah said...

baca la doa sbelum tido... ayat2 kursi jgn lupe..

Mohd. Ramadan said...

to jepah -> Ok..

tusky said...

erm, biase r tu..;)

Mohd. Ramadan said...

to Tusky -> eh.. biaser ke kamu?? sah la tdo tak bacer doa.. hehe :p

3p4h said...

Oh, prkara cam 2 biasa blaku kt ibu ak. Amalan yg plg mudah, ko tanamkn bcaan zkir2 harian. Ma'thurat antaranya =)

Mohd. Ramadan said...

to 3p4h -> Oh.. insya-Allah..

izzahismail said...

tak penah kena.
and jgnla kena.

penah bace. ade scientific explaination. ape ntah.tak ingat.
hehe,

Mohd. Ramadan said...

to izahismail -> owh.. da ader ke kajian?? hehe..

hope u tak terkena.. tapi if u kne pun.. at least u tau wat u shud do kan.

tusky said...

hahaha...
intrepertasi yg salah
tp xpe, org kan suke tabur fitnah
hahahaha

Haziah Salleh said...

huhu scary gak =) penah kene gak.. n penah dgr gak scientific explanation.. die ade kaitan ngan blood flow.. hurm tp x tau la.. PApe pon mmg bagus pe amalkan zikir, almathurat n etc... :) go0 advice from good friends..

Haziah Salleh said...

huhu scary gak =) penah kene gak.. n penah dgr gak scientific explanation.. die ade kaitan ngan blood flow.. hurm tp x tau la.. PApe pon mmg bagus pe amalkan zikir, almathurat n etc... :) go0 advice from good friends..

Mohd. Ramadan said...

to haziah -> Yup... zikir dpt mendekatkan diri dengan ALLAH..